Recension: Kristalldeo



Efter många månader med den här lille kompisen i badrumsskåpet tänkte jag att jag skulle slänga upp en liten rescension. Snälla men samtidigt riktigt effektiva deodoranter till ömtåliga, och ofta nyrakade, armhålor är viktigt men svårt att hitta. Jag har som sagt börjat min quest i deoland med...

"Urtekram Deo Crystal Rose" från Urtekram.
 
Konsistensen är ganska rinnig och blöt och mina armhålor behöver lufttorka i en 20-30 sekunder efter att jag rollat på deon. Sätter jag på mig en långärmad tröja direkt efter applicering kommer de blöta fläckarna som ett brev på posten. Visserligen har jag inte märkt av att deon lämnar några missfärgningar på kläderna, men i alla fall. Alltid trevlig att inte starta dagen med klibbiga märken under armarna.

Jag hade gärna sett en större kula för att förhindra att en får så mycket deovätska på en gång i och med att den känns så blöt. Dessutom skulle förmodligen deon räcka längre - som det är nu finner jag den tämligen odryg. 

Doften är ju en smaksak, men jag som är ganska kräsen tycker den är ljuvlig. Frisk, somrig och härlig - inte det minsta som Farmor Agdas rosparfym från 1942, utan riktigt lätt och fräsch i doften. Tyvärr tycker jag dock inte att den håller i sig särskilt länge och vissa dagar, när jag anstränger mig lite mer direkt på morgonen (tex. när jag lämnar barnen på dagis, släpar upp 3 x ungar för dagistrappor osv.), luktar jag ganska mycket svett redan efter 1,5 timma. Och då är jag inte ens en person som svettas särskilt mycket.

All in all så är det en helt ok deodorant, använder hellre den än någon annan fullproppad med läskigheter även om jag luktar något mer svettigt vid dagens slut. Jag skulle dock först och främst rekommendera den för dig som har ett mer stilla arbete, kanske på kontor eller liknande. För dig som inte använder deodorant alls men önskar en för lite mer festliga tillfällen ger jag också tummen upp.
 
Betyg 2,5/5
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0