Planering: Lille & Brors rum.

 
Det börjar bli dags att ta tag i Lille & Brors rum... Just nu är det bara ett stort kaos med tvättställningar, urvuxna kläder som väntar på att säljas/sparas/läggas undan, leksaker och överblivna möbler som vi inte längre har någonstans att ställa. Känns lite orättvist nu när de börjar bli så stora och medvetna om sin omgivning och miljö - klart de små ska ha det lika mysigt som oss andra! Har börjat göra lite mood boards och tror jag har hittat rätt färger, stil och känsla för ändamålet. Mitt problem är hur rummet ska möbleras och vad vi ska få in för fler möbler än det som redan står där - rummet är stort, men väggytorna få (en halv vägg täcks av inbyggda garderober, en vägg av fönster + element och resterande två mister lite yta pga dörren som måste gå att öppna och stänga).

Ett annat problem jag tampas med är lampan. Vill gärna ha en i stil med "Foto" från IKEA, men just deras blir för liten för det stora rummet. Funderar dock på att köpa två och smälla upp ovanför köksbordet istället, men det är en annan historia. En bumling hade inte varit fel, fast de är ju heller inte överdrivet stora. Kanske ska jag flytta in vår "Maskros" från vardagsrummet till Lille och Bror? Den nöten tåls att tänkas på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0